sam naprawiam Renault Megane 1.9 dCi
Serwis wyszukanych haseł
 
Cytat
A cóż piękniejszego nad niebo, które Przecież ogarnia wszystko co piękne?. . . A zatem, jeżeli godność nauk mamy oceniać według ich przedmiotu, to bez porównania najprzedniejszą z nich będzie ta, którą. . . nazywają astronomią. . . Mikołaj Kopernik
Home Saab 1993 SAMP Kody Sad Song
 
  Witamy

Alicja Rubczak

Temat: Megane 1,9 dCi - przekręcona panewka
Witam,
nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w sprawie silników samochodowych dlatego będę wdzięczny za pomoc... Kilka dni temu w mojej megane 1,9 dCi (przebieg 200.000km) zaczęło coś stukać. W serwisie Renault powiedzieli mi że przekręciło panewkę i nie opłaca się tego naprawiać - trzeba kupić nowy silnik. Serwis jak to ASO - nie do końca im wierzę i dlatego postanowiłem trochę popytać. No i okazuje się że każdy mówi inaczej: trzeba wymienić panewki i zrobić szlif wału, trzeba wymienić cały wał z panewkami, trzeba wymienić cały wał z panewkami i zrobić szlif cylindrów i bloku, najlepiej kupić używany silnik itp... Ile osób tyle opinii... A ceny tak rozrzucone że cięzko powiedzieć ile naprawdę to kosztuje - od 4.000 do 15.000 zł... Szczerze powiedziawszy sam już nie wiem co robić także będę wdzięczny za każdą podpowiedź - auto nie jest stare bo ma 4 lata więc wolałbym jeszcze go nie zmieniać tylko zrobić dobrze żeby mi jeszcze posłużyło... A może ktoś ma jakiś dobry warsztat w lubelskim? Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1513137.html



Temat: Renault Megane II napinacze pasów - jak to dobrze zrobić?
Witam!
Moją Meganką 1,9DCI 200 r. jeździ moja żona od kupna w 2001 roku od handlarza, który ją ściągnął z Belgii. Ostatnio zeps€ła jej się dźwignia od suwania prawego fotela. Jak zacząłem to naprawiać, to zauważyłem, że wiszą nie wpęte, przyklejone pod fotelem kabelki - jak ustaliłem - od napinaczy pasów. A napinacz / o zgrozo/ jest / tzn go nie ma../ linka na chama przyspawana do uchwytu, bez naboju.... Sprawdziłem fotel kierowcy - to samo... W końcówkach kabelków owiniętych czarną taśmą znalazłem wlutowane oporniki... Zamierzam kupić nowe napinacze i je wstawić - zależy mi na bezpieczeństwie! Az mi ciarki chodzą, jak pomyśle, co by było gdybyśmy mieli wypadek... Firma Romex Roman Marciniak z Gostynia okazał się oszustem... A przed kupnem pojechałem na ASo na komputer- nic nie wykazał!
Proszę o poradę - co zrobić, by w 100% system działał prawidłowo?
trochę mi się udało znaleźć w necie ale nie w całości na temat...
Może jest ktoś z Poznania, kto fachowo by mi pomógł?
Potrafię się odwdzięczyć
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1359940.html


Temat: bendzamin -->> Renault Scenic
" />addicted miałem dawniej Renault Megane RS 2.0 dci 150 km i nie narzekałem. Swoją drogą po tej awarii nie mogę jeszcze tego tego konkretnego Scenica ocenić ponieważ cholera wie ile ten pasek, rozrząd, filtry i reszta w tym aucie siedzi. Tak naprawdę to rozleciały się części eksploatacyjne więc nie ma co płakać bo i tak to wszystko do wymiany było, teraz zostały jeszcze olej, płyn do chłodnicy, reszta filtrów. Co do kupna Renaulta z 14.000 pln nie będę się rozgadywał bo nie ma nad czym Kupiłem auto na pewien układ w rodzinie na który i tak wyjdę na plus Także za dużo pisania i tłumaczenia dlaczego akurat to auto. Wszystko co było robione w aucie było robione w 'Royal Garage' we Francji a traf chciał że mam rodzinę we Francji i też korzystają z tego serwisu i podobno bardzo dobre opinie ma Na większość napraw itd mam faktury. Jedno co było pewne to to że auto było puknięte w przód. Mam fakturę na ponad 4 tys Euro i napisane jest wszystko co było naprawiane. Auto miało przygodę ze stanem licznika 118616KM. Swoją drogą teraz auto było oddane do ASO Renault i 'mechaniki' po odbiorze auta powiedzieli że widać że po przygodzie auto zrobione fachowo od podstaw. Te słowa mnie dodatkowo ucieszyły Mam nadzieje że to prawda
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=78418


Temat: Autko dla kobiety - małe, zgrabne, ekonomiczne i tanie;)

Moje zdanie: żadnego francuza, po pewnym czasie stają sie bardzo awaryjne

W przypadku RENAULT nie mogę się z Tobą zgodzić! Zapewne twoje zdanie oparte jest na stereotypach, a nie doświadczeniach.

Moja siostra ma starą renówkę 19 1.9D zrobiła nią ok 40tyś km od kupna i nic się nie psuje, ponadto jest komfortowa, wygodna i nie droga w utrzymaniu. Sam często nią jeżdżę.

Ale wróćmy do auta za kwotę która jest w temacie... Ja polecam Renault Megane II (1.9 dci). Kolega ma taki samochód i jest bardzo zadowolony! Samochód nie jest awaryjny, jak to wszyscy piszą! Jeździłem tą Meganką i golfem IV, dużo bardziej do gustu przypadła mi renówka (komfort jazdy, kultura pracy silnika dci jest wyższa niż tdi, więcej miejsca niż w goilfinie, więcej schowków, i przynajmniej nie będzie rdzewiał;)). Spalanie na poziomie 4,5l oleju napędowego. Zawieszenie tylne nie jest tak awaryjne jak w stosunku do CITROEN XSARA czy PEUTOT 207 (naprawiałem kilka „belek”).

Pozdr

[ Dodano: Sro Lis 18, 2009 12:07 ]

Diesle w oplach nie są dobrymi silnikami, podobno jest z nimi dużo problemów i kosztowna eksploatacja

Stanowczo odradzam! A zwłaszcza silniki 1.7 CDTI, DTI itp... największą wadą tych silników jest elektronika! Jeżeli samochód ma przejechane ponad 140 tyś km zaczynają się schody, a zwłaszcza ze sterownikiem pompy wtryskowej.
Problem polega na tym że auto gaśnie i nie da się go ponownie uruchomić. Miałem taki samochód na warsztacie z takim problemem. Przyczynę zlokalizowałem szybko bo na forach internetowych opla jest aż czerwono na ten temat.

Jeżeli chodzi o blachy np. w ASTRA II to jest ona częściowo cynkowana (wg zapewnień producenta), jednak zastanawia mnie fakt dlaczego w młodym aucie z cynkowaną blachą pojawiają się wykwity rdzy? Auto kupione było w salonie i nie było uderzone/lakierowane.

Tak więc opla kategorycznie odradzam.
Pozdr
Źródło: mb201-124.eu/viewtopic.php?t=12458


Temat: OPINIE CZY WARTO KUPIĆ SEATA IBIZE
" />Witam wszystkim,

moj pierwszy post i mam nadzieje ze na dobrym forum - to mi najbardziej jednak pasowalo.

Na koniec lutego bede sie nosił z kupnem nowego samochodu, przegladalem sobie bardzo duzo ofert na allegro i droga eliminacji doszedlem do ostatecznego modelu ktory mnie zainteresowal - wlasnie Ibiza III z silnikem TDI

Powiem jeszcze, ze do tej pory przez trzy lata mialem 406stkę (rocznik 97) i o ile kochalem to auto, to przerażały mnie wszelkie koszta utrzymania - zarowno spalanie na poziomie 13l/100km (2.0 133KM) jak i wszelkich napraw (cóż, miał te 8 lat gdy go kupiłem a w grudniu gdy poszedł do kasacji -wypadek,nie z mojej winy- zblizal sie do 11).

No i teraz padło na ibizę. Na początku miała to być wersja 130-konna, bo do tej pory peugeot miał wlasnie taka moc i przy tym chcialem zostać. Ale jak ostatnio przejechalem sie na malym odcinku ibiza z silnikiem 1.4 benz 75KM to stwierdzilem ze zupelnie to wystarcza w przypadku tego auta i nie mam wrazenia ze stoje w miejscu. I wyprzedzic sie da w miescie gdy trzeba, i ruszyc ze skrzyzowania mozna żwawiej. W kazdym razie, w chwili obecnej nastawiam sie rowniez na silniki tdi w wersji 100KM, a i w ostatecznosci 1.4tdi 75KM tez by uszedl w tloku.

Dlaczego diesel? Bo tanszy w utrzymaniu, to oczywiste. Ale tutaj tez pojawiaja sie problemy - kazdy mniej obeznany z dieselami zwraca mi przede wszystkim uwage na turbine - bo to drogie jak cholera gdy wymienic trzeba, ceny sa cztero cyfrowe. A z drugiej strony kazdy kto ma juz taki silnik, ale miał, mowi ze to najlepszy z mozliwych i zeby brac w ciemno. Więc pytam tutaj tych, którzy mają - czy kupujac Ibize III rocznik 2002/2003 z silnikiem 1.9TDI i przebiegiem 100-150tys powinienem sie obawiac o turbine, czy raczej nie? I przede wszystkim, jak to sprawdzic podczas kupna? Wiem, ze przy zimnym silniku dym z ukł. wydechowego nie powinien być jasny, ale bardziej chodzi i o wrażenia z jazdy? Tylko prosiłbym o dużo opisów, bo dieselem nigdy nie jezdziłem jeszcze:)

Poza silnikiem TDI samym w sobie jeszcze jedna rzecz mnie martwi - rozmawialem z kilkoma posiadaczami seata ibiza/cordoba i kazdy mowi o tym jakie to auto jest mało awaryjne. Dwie osoby stwierdzily wrecz ze przez 5 lat od momentu kupna samochod nie popsul sie nawet raz. I o ile jest to bardzo pocieszajace dla kazdego, kto idzie i kupuje auto w salonie, to ja odbieram to troche inaczej - auto ktore kupie bedzie mialo wlasnie te 5-6 lat i chyba nie chcialbym wladowac sie w okres kiedy to przyjdzie mi naprawiac wszystko po kolei, bo przeciez do tej pory nic sie nie popsulo.

Trzecia i ostatnia kwestia, to prosba o poradę. Tylko dobrze by było, żeby zachować dużą dozę obiektywizmu - drugim wyborem który chodzi mi poglowie to Renault Megane II z silnikiem 1.5/1.9 dCi. Z jednej strony nie chce tego auta, bo to znowu francuz, bo znowu drogie naprawy, bo znowu [...]. A z drugiej, za daną kwotę dostane auto młodsze od Ibizy, wyższej klasy i z lepszym wyposazeniem (chociażby te ich karty "Hand-Free"), no i samo auto podoba mi sie, nie bede ukrywał. Tylko nei wiem czy te bajery sa tego warte, skoro sam silnik jest podobno bardziej awaryjny i w mniemaniu roznych ludzi gorszy od silnikow VW.

I ostatnia rzecz ktora przemawia na strone ibizy to recenzje. Tak jakos wychoidzi, ze ibize III kupiloby ponownie 87% osob z czego wersje z silnikami TDI 100%. W przypadku Renault Megane II jest to troche powyzej 50% na tak.

Więc jeżeli ktoś ma chwile, zeby napisać z czym powinienem sie liczyc kupując Ibizę III z roku 2002/2003 z silnikiem TDI, ajkie koszta na poczatku, jakie z czasem, jak to jest z tą mityczną turbiną którą to podobno można zniszczyć już po 20tys a inni jezdzą na niej i po 10 lat, i wszelkie inne kwestie ktore mogą sie pojawiac - będę wdzięczny
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=87



comp
Alicja RubczakSam naprawiam swoje auto VW Golf 3 Sam naprawiam Opel Astra do ściągnięcia sam naprawiam samochód Lupo 3L Sam naprawiam Mazda 323 gt-r Sam naprawiam Opel Corsa pdf sam naprawiam Nissan Primera P10 za darmo Sam naprawiam samochód Ford Escort
  • chomik;pokarm
  • tbiia 7 6
  • wyrejestrowanie regon
  • edy gse 935
  • fox kids wszystkie bajki
  • Cytat

    Habent sua fata libelli - i książki mają swój los.
    Dobrego i karczma nie zepsuje, a złego i kościół nie naprawi. Przysłowie polskie
    Zdradzony mąż wszędzie widzi zdradzonych mężów. Marcel Proust
    Dajcie mi modlące się matki, a uratuję świat. św. Augustyn
    Epoki lubią rozprawiać na temat cnót, których nie posiadają. Gotthold Ephraim Lessing

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com